"L’Escola Bressol i l’Educació per a la Sostenibilitat, un amor a primera vista?”

Ciències Experimentals - Conferència 11.11.11

El dia 11 de novembre vam rebre una visita de la Rosa Maria Tarin. Aquesta va vindre a fer-nos una conferència sobre la sostenibilitat, i el títol va ser: “L’Escola Bressol i l’Educació per a la Sostenibilitat, un amor a primera vista?”.

La conferència va començar fent-nos una mini enquesta a tots/es sobre quines són les condicions bàsiques de l’Educació per a la sostenibilitat a l’escola bressol, tenint en compte dos aspectes, i quin d’aquests creiem que era més essencial: millorar la qualitat dels espais d’interacció i/o canviar la cultura d’escola.

Mentre anava transcorrin la conferència cada vegada era més interessant tot el que ens explicava, però com no es pot posar tot he decidit adjuntar un esquema que ens va presentar i crec que té molt a veure amb Medi Naturals, i la observació experimental que hem treballat amb l’insecte pal.



Aquest esquema ens mostra que tot està interrelacionat, que aprendre és canviar les maneres de diferents formes. Les que surten en l’esquema són: des de l’experiència, la cultura, les emocions, els llenguatges i el pensament. Totes aquestes formes han d’estar relacionades perquè són essencials pel procés d’aprenentatge de l’infant.

Així doncs en una aula és molt important el reconeixement de la importància de les idees dels infants en el procés d’aprendre, per tant, fer ús de totes aquestes formes serà de molta utilitat per ajudar al nen/es en el seu procés d’aprenentatge.
Aquestes formes, són un conjunt de mètodes per aprendre, i relacionant-ho amb l’aprenentatge de l’insecte pal a l’aula, és poden trobar moltes similituds.
Tenint en compte que l’insecte pal és un animal de la realitat, és pot relacionar amb facilitat amb l’aspecte d’experiència i de cultura, ja que són formes d’interaccionar amb la realitat a l’hora d’experimentar amb ell i cuidant-lo, i a la vegada és una forma d’organitzar el coneixement social, ja que s’aprèn a empatitzar i a connectar amb la societat de diferent manera. Tot i així, és una activitat on és raona perquè és així, perquè fa certes coses i et fa crear dubtes que ajuden a ampliar el nostre coneixement. I a la vegada també ens ajuda a comunicar amb les nostres companyes les sensacions que experimentem quan estem cuidant i observant l’insecte.
D’aquesta manera crec que és una activitat molt enriquidora per poder aprendre nous conceptes que no coneixíem, i que gràcies aquesta hem desenvolupat i evolucionat com a individus.
Per tant, tenint en compte que els infants que arriben a l’escola bressol, arriben amb unes experiències prèvies relacionades amb: l’entorn, un raonament del món, tota mena de llenguatges (formes de comunicar), diferents formes de sentir emocions i diferents cultures, hem de ser conscients i tenir en compte que tots aquests aspectes són essencials per començar a ajudar-los a aprendre nous coneixements a partir d’allò que ja saben, i sobretot, és molt important acompanyar-los en el seu procés d’aprenentatge.
Per concloure, cal dir que va ser una conferència molt profitosa on vaig aprendre nous coneixements i vaig ampliar altres que ja els tenia apresos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada