Reflexió dels articles
Finalitats = fonaments
Qualsevol acció docent ve condicionada per un marc de finalitats.
Jo sóc tu quan jo sóc jo
La meva acció passa a ser de l’altre
Valors ètics:
- “L’ètica és constitutiva de l’acte educatiu” vol dir que tota acció a l’aula està dins d’un plantejament ètic.
El constructivisme és l’aprenentatge basat en els coneixements previs per poder construir les noves adquisicions, és a dir, es posa en marxa la Zona de Desenvolupament Pròxim.
Els aprenentatges són un espiral no cíclics, perquè tot coneixement és pot aprendre a qualsevol edat.
Concepte nouà Alteritat: quan tens en compte a l’altre)
- Qualsevol dels valors que creiem que són òptims pels adults, els hem de treballar des de ben petit.
- L’ètica com aprenentatge: En la teva acció a l’aula determines aquesta ètica com a element d’aprenentatge, fins i tot, en l’organització de l’espai a l’aula.
Exemple: nens/es de P5 asseguts en cadires i la monja situada en un lloc més alt.
- “Si no hi ha tècnica, pot haver-hi acte educatiu, en canvi, si només hi ha tècnica i no hi ha acció ètica, ben segur que no pot haver-hi educació”
Tenint en compte que la tècnica actualment pot ésser les noves tecnologies, abans el ordinador era un acte educatiu, per tant, l’eina va passar a ser l’ètica. Tot i així, l’eina no determina l’ètica de l’educació. Així doncs, no es pot confondre la tècnica amb l’acte educatiu, ja que educar ja parla d’una acció.
Actualment:
(transmetre coneixements ) - (comporta més ètica i està ple d’una acció ètica)
De la tolerància a la responsabilitat
Valors ètics:
- S’han de creure els valors ètics per poder traslladar-lo a les aules:
· Respecte – empatia
· Tolerància (has de tenir les coses clares) à tenir criteri, i han d’aprendre a:
§ Observar
§ Experimentar, per poder analitzar el que observes. Per tant, comprens.
§ Argumentar, justificar. Es basa en la comunicació: Assertivitat.
· Cooperació, compartir: el treball cooperatiu és vital.
· Responsabilitat: tenir la capacitat de ser conseqüent amb els teus criteris sent tolerant.
· Igualtat: no discriminació. Ser capaç de diferenciar.
· Humil - persuadir
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada