Ciències Socials - magistral 23.09.11
CONCEPTES CLAUS RELACIONATS A L’AULA
Per començar és important que tothom visualitzi la seva imatge sobre el món en que vivim.
A partir de la teoria de la complexitat podem passar de la consciencia productivista a l’ecològica, i fins i tot, poder-ho enfocar a l’educació infantil, alhora d’estalviar fulls, llum, com venen a l’escola, etc. Però...:- D’on ve tot? Hem de canviar la nostra manera de veure el món. Hem d’entendre que vivim en un món complex, on tot està teixit. Per tant, a la que toquem un fil, es desfà tot.
- Quin és el repte educatiu des de la nostra àrea? Hem d’entendre el món com tot un sistema, és a dir, tot està interrelacionat.
Passos que hem de prendre com a mestres:
- Adonar-nos del canvi.
- Som actors del canvi, no som espectadors.
- El concepte queixar-se l’hauríem d’esborrar: No s’hi val queixar-se, el que s’hi val, és actuar amb conseqüència.
Tots plegats hem de ser creatius, per poder donar solucions i no rebre. Al s.XX és molt important la creativitat. Per tant, si no ho som, és molt difícil que el canvi sigui ràpid i notable.
Així doncs, la CREATIVITAT és la capacitat de solucionar problemes i ser capaços de trobar la solució.
En quan a la funció de l’àrea d’educació del coneixement del medi social en educació infantil:
Tot està envoltat i emmarcar per una cultura (rituals, pautes, cultura, formes d’organització, horaris, estils i maneres de fer, etc.) que ens marca el nostre dia a dia. Aquesta és manifesta dins de l’aula i s’aprèn a través d’allò que es veu i d’allò que sent. Per tant, no hem d’oblidar que nosaltres som els models culturals dels alumnes. Així doncs, hem de tenir clar tot el quadre mentalment i el nostre paper, és a dir, el de ser els transmissors d’una cultura.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada